Sunday, February 8, 2009

Ceriter tentang Adam

Adam.....
24hb bulan nie Adam akan berumur 2 tahun setengah....hehe dah besar dah.....tapi butir-butir percakapan dia in terms of vocabulary tak banyak improvement sgt...tapi dia nie unpredictable....tetibe jer dia boleh sebut certain words.....aku n husben selalu suprised dgn tindak tanduk dia.....and most of it were impressive.....
Mak aku dah pencen...dia dok umah habiskan cuti tahun sampai Mac...gaji jalan..best2x....so untuk mengelakkan mak aku bosan dok saje kat umah....aku hantar Adam selang seli.....tapi Adam nie plak tak suka bila di hantar ke opah dia....menangis2x tak nak kena tinggal....ish ish ish...pening kepala aku...tapi kalau nak kena hantar kat nursery kan main suka lagi dia....maybe sb kawan ramai kot.....everytime kami singgah umah mak aku....mesti dia dah tak senang duduk takut kena tinggal....kalau aku tak pakai tudung,....dia ambik kan tudung, handbag aku...siap nak pakai kan kasut aku ajak balik.....ada sekali tu aku mai umah mak aku petang...bila dah dekat nak maghrib tu Adam dah mula meragam nak balik umah baru....heran mak aku...reti plak dia yg kitaorg nie dah pindah umah baru.....
Haritu....aku ambik Adam dr nursery....pengasuh2x dia syg sungguh kat si Adam nie sb Adam suka peluk.....hehe...nie mama dia lahyg tren nie....tapi ada satu bende yg pengasuh dia ceriter tu aku tak tahan tu...dia kata Adam nie suka conquer TV...semua budak kena ikut dia...takleh tukar channel sesuka hati kalau dia tak suka...dia soh tukar balik....hmmmmm....bossy seh anak aku nie.....patut pun dia suka dok nursery tu.....pengasuh dia main ikut jer cakap dia...aku n husben dah sepakat nak pesan kat pengasuh untuk marah Adam kalau dia buat salah n jgn dibiar jer...hehe....siaplah Adam lepas nie.....
Manja toksah cakaplah.....melampau lampau manja dia....siap mengada-ngada gitewww......aku geram jer tengok dia...tapi ngan papa Adam takut sgt...papa dia larang sket dah nangis dah pastu soh aku pujuk dia....hmmmm sabor jelah.....
Kad simpanan SSPN Adam dah dapat dah....lega sket....KWSP asben dah tukar nama pewaris...aku punyer jer belum....kitaorg decide nak bahagikan 40% untuk asben/wife...60% untuk Adam...n bila adik adam dah ada nanti..sorang dapat 30%...hehehe....
Apalagi nak citer pasal Adam....

No comments: