Monday, January 19, 2009

Tukar tema kaler rumah

As a fanatic to brown colour....aku dah berpaling tadah...tetiber jer dapat idea nak wat kaler putih, hitam dan merah. So umah aku nanti akan menyambut tahun baru cina tiap-tiap harilah....wakakakakahhhh.....ni dek kerana terpesona dengan tata rias drp eric leong lah nie.... sekarang dah terpaksa tukar tema plak uhuk uhuk...

So sebagai permulaan aku dah cat umah kaler putih...tapi nak kena cat dua tiga round lagi kasik lagi putih melepak..kehk keh keh...aku guna pentilite easyclean nyer cat...tapi aku belum try menconteng dinding aku sendiri...keh keh keh...

Kat one part of the wall aku pakai lamex design kat bawah nie....other part tak sure lagi ...



Pastu aku tgh order bed frame saiz king design kat bawah nie dr cellini....cellini nie design dr paris dan harga dia pun affordable sgt...aku memang dah lama nak saiz king...best sket leh bergolek-golek ngan asben atas katil...muhahahaha..



Tgh hari tadi time lunch sempat plak pegi beli freezer LG 640ltr....habislah aku RM3k...muhahaha...sekarang nie aku tgh mengusha dining table yg pakai wood ngan black colour glass...nie agak problem sket...sebab cavenzi ngan harvey norman pakai wooden plus white/transparent coloured glass.....cellini plak pakai black coloured glass tapi desihn dia kureng sket....cume agak kelass sebab dia guna stainless steell sebagai kaki meja... tapi kalau ikut design aku suke lagi cavenzi....rege plak lebih kurang jer...cumnyer aku nak glass hitam...ish ish komplikated sunggoh nie.....and rasanyer bende yg paling last aku nak beli adalah sofa...sebabnyer aku nie berangan nak beli full leather sofa....so kenalah menabung sket.....uhuk uhuk....so buat sementara dua mentara nie...dok jelah bersiler kat lantai dulu....

4 comments:

mrs khairul said...

amboi zana tahun baru serba serbi baru eh..nnt ko lotak gambo umah ko yg cat baru tu ok..aku pun dlm process nak mencantikan umah baru kat shah alam tuh...renovation br jek siap..

weh ko nak beli full leather eks? ko beli time sale lah..aku beli kat lorenzo rm 4k++ je ok..discount 50% mmg best..lembut jek..tido kat situ pun xpe..aku dengo harvey norman tgh sale..betul ke?last year aku beli katil time xmas sale king nya size so affordable ok..y dont u go there for sofa..

mrs khairul said...

hehehehe..salah type la sab.........zana plaks...heheheheh..sowi eks..

☆ lieya latif ☆ said...

cuns!!!! tapi tule...dok umah sendri mmg excited kite nak menghias...cam lieya ni dok kuarters .... buat deeek jek...hi hi hi tunggu umah siap baru leh nak menghias bagai hi hihi

Fateen SM said...

sab..dh jadik bloggers ye..lebih kurang plak heading tu..

best tak umah baru ni?yg realiti tau bukan maya.. nnt shootlh ID umah baru, teringin nk tengok kreativiti member sbb kita ni x kreatip pon..