Sunday, January 18, 2009

Masak-memasak


Hehehe....selain ingin maju dalam kerjaya....aku nak jugak maju dalam masakan..hehe..tak dapat nak digambarkan betapa bersemangatnyer aku setelah mempunyai dapur sendiri nie....hehe....sekarang dapatlah aku menggilap bakat memasak yang telah ada di dalam diri ini....aku memang suka masak-memasak nie...sebab dari kecik aku memang telah di ajar untuk memasak...dolu-dolu masa kecik-kecik aku dok kampung...mak kerje kat kl nak sara kami dua beradik....sb ayah dah tak der...so nenek aku ajar masak. setiap kali hari raya puasa ke hari raya haji ke...memang aku yg masak...dari masakan berat sampai ke biskut segala macam...terer gaklah aku nie walaupun chef aku cuma nenek jer...siap kalau kenduri kat kampung orang soh aku masak..tuh...terer tak terer...hehehe....(isk isk nie yg rindu kat nenek aku nie)...

So far lepas kahwin nie..husband memang menjilat jari kalau aku masak...tapi sb umah yg kami sewa tu sempit...so nak masak pun tak selesa...tapi aku masak gak...esp bila adam dah pandai makan nasik nie.....dan sekarang since aku dah ada kitchen sendiri...aku bolehlah bermaharajalela memasak kay umah...plak tu aku dah ada sifu baru...mak mertua tercinta.....hehehe...amk mertua aku nie dipendekkan ceriter...memans otai dalam masak-memasak nie....kalau makan sure sampai nak jilat pinggan giteww...tapi so far aku tak pernah la pulak nak jilat pinggan...buat malu mak pak aku jer...hehehe....mak mertua aku nie siap buat catering tau.....so sekarang nie aku nak bergurulah...lepas tu aku nak import rempah raus yg tak der kat sini dr terengganu...cumenyer kalau dah terlebih rajin memasak nie kenalah watch out berat badan....hehe.....matlamat aku nak jadik org yg berjaya, berduit dan pandai masak...barulah mak mertua bangga sebab menantu dia nie serba complete...ahaksss... perasan seh...nie bukan perasan...tapi harapan...sebab nanti kalau aku dah otai dalam bab-bab masak-memasak nie boleh lah aku turunkan ke menantu aku plak....eh eh ke situ plak melalut aku nie...hehehe....

Aku suke giler tengok gambar katt bawah nie....Aku ingat nak train Adam jadik family man lah....baru romantik....adik dia plak kalau aku dapat girl..aku nak ajar semua skill2x kewanitaan nie supaya kalau dia belajar setinggi mana pun dia ada skil2x wanita gitewww...baru kelasss...keh keh keh....




2 comments:

Hirda Ibrahim said...

sab..
dh ada blog rupanya....
nanti free2 hirda masuk bc entry2 sab k? :)

yantz-yeem said...

welcome...welcome....sab pon dah ada blog...dah lama x jenguk fp..akhir nyer ketemu tuan blog disini....